Głównym celem metody jest wspomaganie rozwoju psychoruchowego przez proces integracji odruchów wczesnodziecięcych. Twórca modelu terapeutycznego w obszarze sensomotoryki Winfried Scholtz, podobnie jak inni teoretycy i praktycy zagadnień z tego obszaru, podstawy naukowe metody opiera na wiedzy z zakresu neurologii dziecięcej oraz psychologii poznawczej i rozwojowej, dotyczących etapów i prawidłowości rozwoju neuromotorycznego i psychomotorycznego.
Ogromne działanie ma wpływ niezintegrowanych odruchów wczesnodziecięcych na sferę edukacyjną oraz zachowanie dzieci. Świadomość związku między rozwojem sensomotorycznym, a funkcjami poznawczymi pozwala na zastosowanie lepszych i skuteczniejszych działań terapeutycznych mających wpływ na naukę szkolną i osiągnięcie sukcesów edukacyjnych oraz codzienne funkcjonowanie dziecka.
Terapia sensomotoryczna z dzieckiem prowadzona jest w taki sposób, aby kłopoty i trudności wynikające z niezintegrowanych odruchów wczesnodziecięcych, poddane odpowiedniej treningowi służyły, optymalnemu wykonywaniu zadań ruchowych.
Sensomotoryka daje możliwości terapeutycznej pracy z dzieckiem:
Diagnoza funkcji sensomotorycznych (sprawdzenie 10. odruchów wczesnodziecięcych): 1-2 spotkania | 70zł / 60 min |
Terapia, konsultacja sensomotoryczna | 70zł / 60 min |