Terapia ręki / Grafomotoryka
          Ręka to najbardziej wyspecjalizowany narząd, którym posługujemy się w codziennych czynnościach samoobsługowych (mycie, ubieranie się, jedzenie itp). Sprawne ręce są również potrzebne w zabawie oraz w aktywności edukacyjnej dziecka. Szczególne ważne znaczenie ręka/ dłoń zajmuje w procesie nabywania umiejętności pisarskich. Niepowodzenia szkolne dzieci ściśle korelują z brakiem umiejętności pisania, wycinania, zapinania i rozpinania ubrań oraz zawiązywania butów.
Zajęcia terapeutyczne skierowane ściśle na usprawnianie rąk poprawiają sprawność małej motoryki, koordynacji i koncentracji na wykonywanych czynnościach. Wspomagają utrzymywanie prawidłowej postawy, poprawiają percepcję wzrokową, a także ogólną sprawność ruchową.
Cele terapii ręki:
 
        - wykształcenie czynności manipulacyjnych;
 
        - kształcenie analizy i syntezy wzrokowej;
 
        - ćwiczenia sprawności rąk z wykorzystaniem zabaw ruchowych       związanych z otoczeniem – rzucanie, chwytanie, ukierunkowanie ruchów;
 
        - ćwiczenia przedramienia, dłoni, stawu nadgarstka, palców;
 
        - ćwiczenia płynności i precyzji ruchów ręki, usprawnianie       koordynacji wzrokowo- ruchowej, planowanie ruchu;
 
        - rozwijanie koncentracji uwagi na zadaniu;
 
        - nauka organizacji pracy;
 
      
	  
	  
	  
Kiedy wprowadza się terapię:		  
	
        - opóźnienie umiejętności posługiwania się przedmiotami codziennego użytku;
 
        - małą wyćwiczalność w zakresie ruchów drobnych (słaba precyzja ruchów);
 
        - słabą koordynację ruchów palców, dłoni i przedramienia;
 
        - niski poziom graficzny oraz trudności w innych zadaniach plastycznych;
 
        - wolne tempo pracy;
 
        - niechętne podejmowanie czynności manualnych, w tym zabaw manipulacyjnych takich jak nawlekanie korali, trudność z budowaniem z       klocków;
 
        - trudność i niechęć do wykonywania czynności samoobsługowych, np. zapinania guzików, sznurowania butów;
 
        - niechęć dziecka do rysowania, wykonywanie bardzo uproszczonych rysunków;
 
        - nieprawidłowy sposób trzymania ołówka/ kredki w palcach;
 
        - zbyt mocny lub słaby nacisk na kredkę/ołówek/ długopis podczas rysowania/pisania;
 
        - dziecko szybko się męczy podczas w/w czynności;
 
        - u małych dzieci: brak lub bardzo słabe umiejętności rysowania koła – w wieku 3 lat, kwadratu i krzyża – w wieku 4 lat, trójkąta i kwadratu opartego na kole – w wieku 5 lat.
 
        - u dzieci piszących – niewłaściwy kierunek kreślenia liter, utrzymujący się dłuższy czas tzw. odbicie lustrzane, nieprawidłowy kształt liter, nie mieszczenie się w liniaturze.
 
      
 
	  
Efekty terapii:
Harmonijny proces opanowywania techniki pisania;właściwy poziomu rozwoju analizatora wzrokowego, słuchowego - kinestetyczno-ruchowego.	  
		  
		  
	Cennik
	  
 | Konsultacja | 180 zł / 60 min | 
 | Diagnoza sprawności motorycznej | 150 zł / 45 min | 
 | Terapia | 150 zł / 45 min | 
 Realizujemy płatność kartą
   | 
 
		  
		  
Foto: 
Designed by Freepik